24 Temmuz 2012 Salı

Vize süreci-2

  • Pasaporum bugün geldi. Perşembe günü 'Acil pasaport formu' doldurmasaydım, 1 ay daha beklerdim herhalde.
  • 2 gün sonra da vize için randevu alacağım. Bir arkadaşımla gitmeyi düşündüğümden onu bekliyorum.
  • Adli sicil kaydımı çevirttim, notere onaylattım ve kaymakamlıktan apostil yaptırdım.
Ama nasıl :) Önce Adliyeye girdim. Üst kata çıktım, en az 5 kişiye nerede yaptırabileceğimi sordum. Ya gerçekten bilmediklerinden ya da yardım etmek istemediklerinden hiçbiri tam cevap vermedi. 'O da ne?!' diye bakanlar bile oldu. Nasıl olur da yan odadaki iş arkadaşlarının ne yaptıklarını bilmezler? Neyse birisi yardım etti, koridorun sonunda solda dedi. Gittim buldum girdim içeri. Uzattım belgeyi, 'Biz buna apostil yapamayız.' dediler. Beynimden vurulmuşa döndüm. 'Nasıl olur. Burada yapılıyor, biliyorum.'dedim. Ama yok olmaz dediler. O zaman dedim nerede yaptıracağımı söyleyin. O an biri dedi ki 'haaa hükümet konağında da yapıyorlar. Belki odur.' dedi. Ben de dedim 'peki.' Çıktım, karşıdaki hükümet konağına gittim. Girişteki polis amcalara sordum. 3. kat 306 nolu kapı dediler. Sağ olun dedim, başladım merdivenleri çıkmaya. 3. kata çıktım. Ama bakıyorum kapı numaralarına, 320'lerde başlıyor, 340'larda bitiyor. E nerde 306? O sırada bir amca gördü beni, sordu nereyi aradığımı. Durumu anlattım. Bilemedim kızım dedi. Amcanın yaklaşımı rahatsız etti beni. 'Aşağıya inip sorayım.' dedim. İnerken 1 kişiye daha sordum. O da bilemedi. İndim en alt kata. Polis amcalara tekrar sormaya çekindim biraz. O sırada asansör geldi. Bindim 3. kata çıktım. Dedim 'Bi' koridora gireyim, bakayım. Bir baktım 322'den sonra 307 :D 307'den sonra 323. 323'ten sonra da 306 :D:D:D Girdim içeri. Allah'a şükür ki amca çok şirindi. Oturttu beni bir sandalyeye, nüfus cüzdanımı istedi. 2 dakika içinde hazırdı apostilli adli sicil kaydım.
  • Sağlık raporum epey sorun çıkardı bana. Para vermek istemediğim için İngilizce rapor alacağım yarın. Ama apostil konusunda şüphelerim var. Bakacağız artık.
Çeviriye ve notere para vermek istemediğimden, İngilizce raporu ben yazdım. Bir doktora imzalatacağım diye dolaşıyorum ortalıklarda. Ama olmadı. Kimi para istedi, kimi İngilizce rapor veremem dedi. Ben imzalatacak bir doktor buldum ama inşallah olur. Tedirginim epey. Sonra da apostil yaptıracağım. Beni asıl korkutan bu kısmı.

  • Seyahat sağlık sigortamı da yarın yaptıracağım.
Bakalım ne olacak :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder