1 Ekim 2012 Pazartesi

Okul (devam edecek) :)


Okuldan ayrı bahsetmem gerekiyor. Bu sayfada sadece fiziksel şeylerinden bahsedeceğim. Şuan yazmam lazım çünkü yoksa alışacağım. Tam alışacağım bir yer çünkü.
Tabi öncelikle Türkiye’ye kıyaslayacağım için, Türkiye’deki kreşleri çok fazla bilmediğimi söylüyorum. Ama şu sıralar herkesin hakkında bir şeyler söylediği konuya bir cevabım var. Buraya gelmeden önce de aynı cevabım vardı ama şuan eminim. 3 yaş eğitime başlamak için çok erken değildir!
Genelden özele doğru gidiyorum. Fotoğraf makinesi aldığımda fotoğraflarla da göstereceğim.

Okulun binası çok güzel. Karo taşlardan yapılmış. Kreş bölümü ve ilköğretim bölümü gri, lise kısmı kahverengi. 3 ayrı bahçesi var. Bu 3 bahçenin girişi ve çıkışı ayrı yerlerde. Özellikle kreşteki çocuklar için bu çok iyi bir şey. Zaten birbirlerini itiyorlar, eziyorlar. Büyüklerle uğraşamazlar bir de. J okulun çevresindeki duvarlar ve parmaklıklar sarmaşıklarla kaplanmış. Denedim olmadı, içeriyi göremedim. J

Kreştekilerin bahçesi kum ve küçük çakıl taşından. İçinde iki tane park ve bir sürü ağaç var. Bu bahçenin 5te 1i kadar da üstü kapalı bir alan var. Yağmur yağdığında çocuklar burada oynuyorlar. Ve okula geldiklerinde burada sıraya giriyorlar. Çıktıklarında da burada bekliyorlar ebeveynlerine koşmak için. J

Diğer bahçeler normal beton.

İlköğretim binasının en alt katı kreş için ayrılmış. 4 tane tuvalet var, ikisi kız ikisi erkekler için. tuvaletteki her şey onlara göre hazırlanmış. Minicikler. İkea’dakilerden daha küçükler. Klozetleri ilk gördüğümde tutamadım kendimi, bir kahkaha attım.  Sıvı sabun sınıflarda duruyor. Ellerini kurulamak için makine koymuşlar. Kağıtla uğraşmıyorlar.

3, 4 ve 5 yaş grubu var. Her yaş grubu için 3 sınıf var. Her sınıfın öğretmeni farklı. Öğretmenlerin çoğu İngilizce derslerine de giriyor, her ne kadar İngilizce konuşamasalar da. Diğer sınıflara da İngilizce öğretmenleri giriyor İngilizce derslerinde; Feli, Nieves ya da Elena gibi.

Devam edecek... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder